OSL_LogoMania_W-article_1140x600.jpg

Oslo Skin Lab x VOGUE

Vogue i Tsjekkia er for tiden en del av "Logomania". I oktoberutgaven presenterer de åtte merker de finner unike og som derfor har blitt valgt ut til å få logoene deres til å være midtpunktet i en rekke gensere. Og – du har sikkert alt gjettet det – Oslo Skin Lab er et av disse nøye utvalgte merkene! Vi er selvfølgelig veldig stolte over å være en del av den ikoniske verdenen til Vogue.

"Målet med en logo er helt klart at den skal feste seg i minnet og fremkalle sterke følelser som tydelig og umiddelbart gjør at du forbinder den med hva merkevaren representerer. Å lage en god logo er vitenskap, en kunst og litt magi." - Vogue Tjekkia

Hva gjør genseren spesiell?

Først av alt er det en genser alle vil ha. I tillegg til det tidløse snittet, kvalitetsmaterialet og designet, vil den originale VOGUE CS Art Project-lappen være på innsiden av genseren og et begrenset antall deler. Genseren i LOGOMANIA-stil vil bli fotografert som en del av en motehistorie og omtalt i oktoberutgaven av VOGUE CS og på sosiale medier, og alle Vogue CS-lesere vil få sjansen til å vinne gensere. Partneren til Vogue Art-prosjektet er Westfield, et av de største kjøpesentrene i Praha. Alle gensere vil bli vist i 14 dager på dette kjøpesenteret.

Da Vogue henvendte seg til oss for å vite historien bak logoen før vi opprettet denne begivenheten, var dette svaret vårt:

Da Oslo Skin Lab-logoen ble opprettet for seks år siden, var det for å markere identiteten til et merke vi hadde som mål å etablere som den mest pålitelige aktøren innenfor kategorien skjønnhetstilskudd.
Som grunnlaget for vår merkevareidentitet var denne logoen å formidle sikkerhet og profesjonalitet - for å representere arten av vår virksomhet - samtidig som den er tro mot våre nordiske røtter og enkelheten, vi verdsetter også i vår tilnærming til hudpleie. Logoen måtte være tidløs – ikke for moderne eller trendy og forbli kjønnsnøytral. Som i enhver designprosess, hadde vi flere retninger før vi landet på denne rene logoen.
I skjønnhetskategorien skiller vi oss ut ved å fokusere på bevist vitenskap og være transparente om resultatene du kan forvente. Vi fokuserer på langsom aldring fremfor anti-aging, og erkjenner at vi ikke kan skru tiden tilbake, men vi kan hjelpe folk til å føle sitt beste i alle aldre. Logoen vår er en viktig visuell forbindelse mellom merkevaren og kundene våre, men gir også et sterkt førsteinntrykk, ettersom vi fortsetter å bygge vår produktportefølje i det økende antallet markeder vi er tilstede i.