Bærekraft

Målet vårt er å oppnå lønnsom vekst på en mer bærekraftig måte ved å utvikle produkter som er fordelaktige for mennesker, samtidig som vi minimerer negative påvirkninger på klima, miljø og samfunn. Vi streber kontinuerlig etter å finne løsninger som gjør oss bedre.

 


Som et internasjonalt selskap er vi pliktet å ta sosialt ansvar og bidra til mer bærekraftig utvikling på alle nivåer. Dette krever at vi tenker innovativt, endrer måten vi gjør ting på, og tilpasser oss nye arbeidsmetoder og partnerskap.

Emballasje

I 2020 startet vi prosessen med å endre emballasjen vår til mer miljøvennlige materialer.

Vi ønsker å hjelpe kundene våre med å sortere avfallet sitt enklere:

Vi har byttet til resirkulerbare poser (monomateriale) for The Glow og The Beauty Pearls. Tidligere var kapslene i tradisjonelle blisterpakninger som måtte sorteres som restavfall på grunn av kombinasjonen av plast og aluminium i samme emballasje.

Vi har lansert en mer miljøvennlig refill-løsning for The Solution. Dette tilbys til alle kunder med deres andre pakke:

56 daglige doser (mot 28 i standardleveransen)
Resirkulerbar pose
Ny levering hver åttende uke
Samme produkt - litt billigere, med mer miljøvennlig emballasje og færre leveranser til kundene.
Vi merker alle produktene med nødvendige miljømerkinger for å gjøre det enklere for kundene våre å sortere emballasjen riktig.

Vi bruker kun FSC-sertifisert papp i produktkartongene våre. FSC-merket betyr at alt materiale kommer fra skoger vurdert av en uavhengig tredjepart, som bekrefter at de forvaltes i henhold til FSCs strenge sosiale og miljømessige standarder.
Les mer her: FSC Labels

Leverandører og Råmaterialer

Siden vi henter materialer fra forskjellige deler av verden, ønsker vi å sikre at alle våre leverandører, uavhengig av land, følger våre etiske retningslinjer (Code of Conduct). All produksjon må være i samsvar med internasjonalt anerkjente krav relatert til menneskerettigheter, arbeidsforhold, miljø og anti-korrupsjon.

Veldedighet

Vi er en del av en større gruppe som tror på å gi tilbake. Vi er en stolt støttespiller for den ideelle organisasjonen Zulufadder, som fokuserer på utdanning og bærekraftige prosjekter for barn og unge i Sør-Afrika. Organisasjonen ble grunnlagt av den norske skuespilleren Mari Maurstad i 2005, og NutraQ har vært hovedsponsor siden 2010. Zulufadder har blitt en del av vår bedriftskultur gjennom ansattes engasjerte innsamlingskampanjer, profesjonell støtte og andre aktiviteter.

I tillegg har alle ansatte fire timer tilgjengelig for frivillig arbeid hvert år.