Målet vårt er å oppnå lønnsom vekst på en mer bærekraftig måte ved å utvikle produkter som er fordelaktige for mennesker, samtidig som vi minimerer negative påvirkninger på klima, miljø og samfunn. Vi streber kontinuerlig etter å finne løsninger som gjør oss bedre.
Som et internasjonalt selskap er vi pliktet å ta sosialt ansvar og bidra til mer bærekraftig utvikling på alle nivåer. Dette krever at vi tenker innovativt, endrer måten vi gjør ting på, og tilpasser oss nye arbeidsmetoder og partnerskap.
I 2020 startet vi prosessen med å endre emballasjen vår til mer miljøvennlige materialer.
Vi ønsker å hjelpe kundene våre med å sortere avfallet sitt enklere:
Vi har byttet til resirkulerbare poser (monomateriale) for The Glow og The Beauty Pearls. Tidligere var kapslene i tradisjonelle blisterpakninger som måtte sorteres som restavfall på grunn av kombinasjonen av plast og aluminium i samme emballasje.
Vi har lansert en mer miljøvennlig refill-løsning for The Solution. Dette tilbys til alle kunder med deres andre pakke:
56 daglige doser (mot 28 i standardleveransen)
Resirkulerbar pose
Ny levering hver åttende uke
Samme produkt - litt billigere, med mer miljøvennlig emballasje og færre leveranser til kundene.
Vi merker alle produktene med nødvendige miljømerkinger for å gjøre det enklere for kundene våre å sortere emballasjen riktig.
Vi bruker kun FSC-sertifisert papp i produktkartongene våre. FSC-merket betyr at alt materiale kommer fra skoger vurdert av en uavhengig tredjepart, som bekrefter at de forvaltes i henhold til FSCs strenge sosiale og miljømessige standarder.
Les mer her: FSC Labels
Siden vi henter materialer fra forskjellige deler av verden, ønsker vi å sikre at alle våre leverandører, uavhengig av land, følger våre etiske retningslinjer (Code of Conduct). All produksjon må være i samsvar med internasjonalt anerkjente krav relatert til menneskerettigheter, arbeidsforhold, miljø og anti-korrupsjon.
Vi er en del av en større gruppe som tror på å gi tilbake. Vi er en stolt støttespiller for den ideelle organisasjonen Zulufadder, som fokuserer på utdanning og bærekraftige prosjekter for barn og unge i Sør-Afrika. Organisasjonen ble grunnlagt av den norske skuespilleren Mari Maurstad i 2005, og NutraQ har vært hovedsponsor siden 2010. Zulufadder har blitt en del av vår bedriftskultur gjennom ansattes engasjerte innsamlingskampanjer, profesjonell støtte og andre aktiviteter.
I tillegg har alle ansatte fire timer tilgjengelig for frivillig arbeid hvert år.